Case study
Zaprezentowane „w punkt” – premiera medialna Thermomix Sensor od Vorwerk
Wprowadzenie nowego produktu do portfolio marki stanowi zawsze duże wyzwanie w kontekście komunikacji. Czym bowiem zaskoczyć dziennikarzy czy influencerów, którzy w każdym tygodniu otrzymują zaproszenia na kolejne branżowe wydarzenia i w przypadku których ma się wrażenie, że widzieli już wszystko? Premiera Thermomix® Sensor – opartego na innowacyjnej technologii akcesorium, pozwalającego na precyzyjny pomiar temperatury pieczenia – utwierdziła nas w przekonaniu, że kluczem do wzbudzenia zainteresowania gości eventu jest zagwarantowanie im szeroko pojętych doświadczeń. Zobaczcie sami!
Wyzwanie
W ostatnim kwartale 2023 roku, jako agencja public relations od wielu lat wspierająca komunikację marki Thermomix®, stanęliśmy przed wyzwaniem opracowania koncepcji i koordynacji przygotowań do premiery medialnej Thermomix® Sensor, który na pierwszy rzut oka przypomina termometr do żywności – akcesorium powszechnie stosowane w restauracjach i coraz częściej goszczące też w domowych kuchniach. W rzeczywistości jednak, Thermomix® Sensor to wyjątkowy czujnik, który łączy się za pomocą Bluetooth® z urządzeniem Thermomix® TM6 oraz aplikacją Cooking Center, stale przesyła dane podczas procesu pieczenia, dając za każdym razem gwarancję potrawy przygotowanej „w punkt”. Musieliśmy więc poprzez ciekawą koncepcję eventu dla wybranej grupy dziennikarzy i influencerów przekonać zaproszonych gości, że nowość od Vorwerk jest przykładem tego jak zaawansowane technologie są w stanie wprowadzić ich domowe kuchnie na wyższy, niemalże szefowski poziom.
Realizacja
W portfolio Sfera Group przez lata przewinęły się dziesiątki firm związanych z kulinariami. Niezmiennie jesteśmy zdania, że wszystkie te firmy mają w swoich rękach potężne marketingowe narzędzie jakim są warsztaty kulinarne. I choć mogłoby wydawać się, że taka formuła spotkań z grupą celu jest nieco archaiczna, nie musi tak wcale być jeśli jej scenariusz i wszystkie towarzyszące mu aspekty tworzą przemyślaną całość.
W przypadku premiery Thermomix Sensor, wspólnie z klientem postawiliśmy właśnie na warsztaty kulinarne, które spotkały się z bardzo dobrym odbiorem, z kilku powodów:
- Lokalizacja – warsztaty odbyły się w studiu kulinarnym CookUp Studio. Przestrzeń studia znanego na gastronomicznej mapie Warszawy, dogodnie zlokalizowanego w samym jej centrum okazała się być idealna dla tego typu wydarzenia, by zrealizować…
- Scenariusz – event podzieliliśmy na dwie części – pierwszą, w ramach której goście zapoznali się z technicznymi aspektami nowości od Vorwerk oraz drugą – w formie warsztatów kulinarnych, które zorganizowane zostały przy dużym stole, z wydzielonymi, 2-osobowymi stanowiskami wokół urządzeń Thermomix, wyposażonych w nowy Thermomix Sensor. Goście, którzy samodzielnie dobrali się w dwuosobowe zespoły mieli do przygotowania określony przepis, który umożliwił im poznanie możliwości nowego akcesorium „w praktyce”. Aktywnym uczestnikiem jednej i drugiej części warsztatów był…
- Ceniony szef kuchni – w przypadku premiery Thermomix Sensor był nim Witek Iwański, właściciel i szef kuchni autorskiej restauracji Hub.Praga oraz Szef Roku według przewodnika Gault Millau Polska. W pierwszej części eventu Witek podzielił się z naszymi gośćmi swoimi spostrzeżeniami na temat używania termosond w profesjonalnej kuchni, a jako że miał możliwość przedpremierowo przetestować nowość od Vorwerk w swojej kuchni, jego opinia na temat akcesorium stanowiła istotny „głos profesjonalisty” i niejako potwierdzenie, że Thermomix Sensor może wprowadzić domowe kuchnie gości na wyższy poziom. Witek Iwański wspierał także gości podczas wspólnego realizowania przepisów w części warsztatowej.
- Wspólne gotowanie i wspólna degustacja – finalnie goście w ramach trwających około 2 godziny warsztatów kulinarnych zrealizowali łącznie osiem przepisów na dania – zarówno wytrawne jak i słodkie – wszystkie przygotowane z wykorzystaniem premierowego akcesorium. Gotowanie zakończyło się wspólną degustacją i rozmowami przy wspólnym stole.
- Gift boxy – po spotkaniu uczestnicy otrzymali upominki, które miały przywołać pozytywne wspomnienia z wydarzenia. Goście wydarzenia zaraz po jego zakończeniu otrzymali wszystkie niezbędne materiały prasowe o nowości. Przez cały tydzień po evencie podtrzymywaliśmy również kontakt z gośćmi i zbieraliśmy opinie na temat samego wydarzenia oraz poznanego produktu.
Efekty naszych działań
Premiera medialna Thermomix Sensor została niezwykle ciepło odebrana przez gości eventu. Wydarzenie miało kameralny charakter, zgromadziło 15 gości co pozwoliło zbudować niezwykle swobodną atmosferę, która została doceniona przez gości jeszcze podczas trwania wydarzenia. Obecni na evencie chętnie udostępniali materiał z premiery w swoich social mediach. Bezpośrednio po evencie odnotowaliśmy 18 publikacji w internecie na temat nowości w portfolio Vorwerk, o łącznym ekwiwalencie reklamowym 140 010 PLN i dotarciu szacowanym na poziomie ponad 12 mln osób.