Case study

Premiera kolekcji Alter Ego od Paged Meble - od odważnego projektu do najlepszego polskiego designu

Oparta na idei revampingu, nowa kolekcja mebli Alter Ego to swoisty powrót do przeszłości. Seria nawiązuje do najważniejszych wzorniczych projektów marki, które dziś uchodzą za kultowe w świecie polskiego designu. Premiera kolekcji została zaplanowana podczas imprezy skupiającej światowych entuzjastów designu – Salone del Mobile w Mediolanie w kwietniu 2023 roku. To był początek długiej drogi zwieńczonej sukcesem kolekcji w najbardziej prestiżowym konkursie branży – Dobry Design 2024. 

Wyzwanie

Jak wypromować nowość w branży meblarskiej – tak konkurencyjnej, że sama komunikacja może łatwo pozostać niedostrzeżona w natłoku informacji i innych projektów? 

Klient powierzył nam kompleksową opiekę nad zapewnieniem medialnego zasięgu kolekcji, który uruchomi żywe zainteresowanie wśród różnorodnych odbiorców – projektantów, klientów biznesowych oraz indywidualnych. Plan komunikacji zakładał dotarcie do kluczowych dziennikarzy i wydawców poprzez działania media relations oraz organizację wydarzeń medialnych, tak by podkreślić wyjątkowy charakter całego projektu oraz stworzyć szansę bezpośredniego poznania przez media samych twórców kolekcji. W jaki sposób skutecznie zaprosić na spotkanie medialne dziennikarzy, którzy co tydzień mają kilka zaproszeń na podobne eventy? 

Rozwiązanie

Na przestrzeni 2023 roku projekt został podzielony na kilka kamieni milowych. Kluczowa w ich realizacji była elastyczność oraz kreatywność w podejściu do kontaktów z mediami. Do naszych zadań należało: 

  • Opracowanie komunikacji premiery kolekcji podczas targów w Mediolanie. Poprzez kontakty z mediami wnętrzarskimi i lifestylowymi uruchomiliśmy lawinę informacji – wyjątkowe zdjęcia i filmy przygotowane przez współpracujących z marką profesjonalistów okazały się cennym wsparciem dla zainteresowania kluczowych dziennikarzy i wydawców. Sprawdzaliśmy, czy odwiedzają targi, by zaprosić ich na stoisko, a przy okazji weryfikowaliśmy ich zapotrzebowanie na indywidualny content.
  • Realizacja eventu dla dziennikarzy w showroomie Paged w Warszawie – w ciągu kilku tygodni od premiery zaprosiliśmy media na spotkanie prasowe z udziałem Jakuba Szczęsnego, pomysłodawcy kolekcji, połączone z pierwszą polską prezentacją produktów z nowej kolekcji.
  • Wsparcie komunikacji wystawy Jakuba Szczęsnego podczas Gdynia Design Days 2023 – nagłośnienie otwarcia wystawy w Muzeum Miasta Gdyni przedstawiającej dorobek twórczy Jakuba Szczęsnego – dyrektora kolekcji Alter Ego.
  • Wsparcie komunikacji związanej z nominacją i przyznaniem nagrody Best Polish Design w konkursie Dobry Design 2024 – wysiłki projektantów i zespołu Paged Meble zostały zwieńczone nominacją kolekcji Alter Ego do prestiżowej nagrody w kategorii Best Polish Design. 26 stycznia 2024 r. jury konkursu przyznało Paged Meble zaszczytne wyróżnienie. Byliśmy obecni na rozdaniu nagród, dokumentując to ważne dla marki wydarzenie, aby w najbliższych tygodniach po jej ogłoszeniu pozyskać po raz kolejny zainteresowanie mediów faktem docenienia kolekcji przez ekspertów branży.
 
 

Efekty naszych działań

Komunikacja związana z promocją nowej kolekcji mebli Paged zapewniła dotarcie do bardzo dużej grupy odbiorców – zasięg informacji opublikowanych w prasie i internecie przekroczył 5,6 mln osób. Polska premiera medialna kolekcji w showroomie Paged zgromadziła kilkunastu czołowych dziennikarzy najważniejszych mediów wnętrzarskich. Do końca 2023 r. na temat Alter Ego, poszczególnych elementów kolekcji, a także jej twórców opublikowano ponad 60 artykułów w mediach online oraz magazynach branżowych, poświęconych wnętrzom i projektowaniu, jak np.: Label Magazine, White MAD, Design Alive, K MAG, WERANDA, ELLE Decoration, Salon, Internity Home, dobrzemieszkaj.pl, ladnydom.pl. Łączny ekwiwalent reklamowy pozyskanych przez nas publikacji wyniósł 540 tys. złotych.  

Scroll to Top