Case study
Opracowanie uniwersalnej strategii komunikacji Grupy Deftrans
Nowoczesne firmy produkcyjne coraz bardziej świadomie podchodzą do kwestii szeroko pojętej odpowiedzialności społecznej. Należy do nich Deftrans – lider na rynku mebli łazienkowych i kuchennych w Polsce, właściciel marek Defra, NAS oraz Fig, i jednocześnie nasz klient, z którym już od lat współpracujemy w obszarze działań strategicznych i komunikacyjnych. Oprócz marek meblowych, firma w ramach swojej misji sprawuje pieczę nad powołaną przez siebie Fundacją, Szkołą Podstawową i ośrodkiem kulturalnym. Wyzwaniem było opracowanie jednego nośnika komunikacji, który będzie wspólny i uniwersalny dla wszystkich tych podmiotów.
Wyzwanie
Grupa Deftrans obejmuje trzy własne marki meblarskie, ale też własną Fundację KOM, będącą patronem Publicznej Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgren w Miliczu, a także działający w tym samym miejscu ośrodek działań kulturalnych i twórczych – Kreatywny Obiekt Multifunkcyjny wraz z lokalnym Muzeum Bombki. Naszym zadaniem było znalezienie jednego uniwersalnego motywu komunikacji, który połączy wszystkie te podmioty, a jednocześnie da wyraz realizowanej przez nie strategii odpowiedzialności społecznej i ekologicznej.
Wyzwania, przed którymi stanęliśmy:
- Poznanie klienta: Znalezienie elementu wspólnego dla wszystkich podmiotów Grupy Deftrans wymagało, żebyśmy dobrze poznali każdy z nich. Na tym etapie zaznajomiliśmy się ze specyfikacją każdej z trzech marek meblarskich oraz działalnością Szkoły i KOM.
- Wyodrębnienie grup docelowych: Poznanie każdego z podmiotów pozwoliło nam wytypować docelowe grupy dotarcia. Wyodrębniliśmy ich oczekiwania i potrzeby, tak by jak najlepiej dopasować do nich język komunikacji, ale jednocześnie zachować wspólny element dla każdej z grup.
- Opracowanie uniwersalnej strategii komunikacyjnej, która efektywnie obejmie wszystkie podmioty związane z grupą Deftrans. Stanowiło to wyzwanie ze względu na zróżnicowany charakter ich działalności – od marek meblarskich po szkołę podstawową.
Rozwiązanie
- Na początku skupiliśmy się na markach wnętrzarskich Defra, NAS i Fig. Wiedzieliśmy, że uniwersalną dla nich wartością było tworzenie funkcjonalnej, wygodnej, bezpiecznej i stylowej przestrzeni w domu, w skrócie – dobrej przestrzeni
- Kolejno przeszliśmy do działalności Szkoły. Nadrzędną ideą Szkoły Podstawowej im.Astrid Lindgren w Miliczu jest rozwijanie nieograniczonej dziecięcej wyobraźni, która – jak głosi szkolne motto – jest potęgą wiedzy. W Szkole im. Astrid Lindgren nauka nie kojarzy się z koniecznością, a staje się ciekawą przygodą i wyzwaniem. Szkoła daje więc wspierającą, przyjazną, dobrą przestrzeń do edukacji.
- Priorytetowym celem Kreatywnego Obiektu Multifunkcyjnego jest dbałość o dziedzictwo Doliny Baryczy. KOM kultywuje i promuje dorobek kulturowy, tradycję, turystykę i kuchnię tego niezwykłego regionu. Elementarnym aspektem działań KOM jest troska o środowisko naturalne. Dlatego hasło dobra przestrzeń, jako ostoja dla działań społeczności lokalnej, dla miejscowego dorobku kulturowego i tradycji jest tutaj bardzo adekwatne.
Efekty naszych działań
Opracowaliśmy kompleksową strategię komunikacji dla wszystkich podmiotów Grupy Deftrans, opartą na motywie przewodnim „Dobra Przestrzeń”. To hasło doskonale oddaje istotę każdego z tych podmiotów:
- Dla marek meblarskich, które kreują produkty zapewniające „dobrą przestrzeń” – komfortową, bezpieczną i dostosowaną do potrzeb użytkowników.
- Dla Szkoły Podstawowej im. Astrid Lindgren, która stanowi „dobrą przestrzeń” dla uczniów – miejsce, w którym czują się bezpiecznie i mają możliwość rozwijania swojego potencjału oraz indywidualności.
- Dla obiektu kulturalnego KOM, który jest „dobrą przestrzenią” dla różnorodnych działań twórczych i edukacyjnych, pełniąc jednocześnie istotną rolę w zachowaniu dziedzictwa kulturowego regionu Dolina Baryczy.
Stworzenie spójnej komunikacji dla wszystkich podmiotów grupy Deftrans przyczyniło się do wykreowania wizerunku firmy odpowiedzialnej społecznie i zaangażowanej na wielu płaszczyznach jej działalności.