BLOG
Jak prowadzić komunikację marki wnętrzarskiej za pośrednictwem influencerów?
Influencer marketing jest już stałym elementem strategii komunikacji większości firm produkujących elementy wyposażenia wnętrz. Jednak kierunki, tematyka, rodzaj komunikacji, a także oczekiwania odbiorców nieprzerwanie ewoluują. Czym powinni kierować się marketerzy, planując efektywne działania z tego zakresu? Influencerzy dla marek wnętrzarskich to must have!
Współpraca z twórcami internetowymi to jedno z tych zagadnień współczesnego marketingu. Każdego roku zauważamy, że producenci wyposażenia wnętrz coraz śmielej i chętniej angażują do działań promocyjnych popularnych influencerów. Liczba trendsetterów, a także liczba firm zainteresowanych influencer marketingiem to dwie wartości, które stale rosną. Kluczowym okazuje się więc wybór nie tylko odpowiedniego ambasadora marki, ale również przekonującego kontekstu promocji, którego oczekują potencjalni klienci.
Metamorfozy mieszkań – wielkie zmiany, niewielkie budżety
W 2020 roku najpopularniejszym kontekstem promocji elementów wyposażenia wnętrz przez influencerów będą metamorfozy mieszkań i domów. Co jest powodem akurat takiego kierunku prezentacji produktów? Można przypuszczać, że determinuje go popularność wielu programów telewizyjnych. Można podejrzewać, że trend ten wynika również z chęci obserwacji całego procesu zmian, porównania efektu „przed” i „po”. Dlatego też warto, aby marketerzy odpowiadający za komunikację marek wnętrzarskich, pamiętali o tym podczas planowania kampanii influencer marketingowych. Dzięki temu będę mieli okazję unaocznić konsumentom oraz odbiorcom konkretnych twórców internetowych, że ich produkty potrafią zmienić wystrój mieszkania na lepszy.
Podkreślajmy ekologiczne wartości produktów
Influencerzy dla marek wnętrzarskich widzą popularność ogólnoświatowych nurtów, jak zero waste czy biophilic design. To sprawia, że wzrasta świadomość konsumentów oraz ich gotowość do zmiany stylu życia na bardziej ekologiczny. Marketerzy powinni podkreślać wykorzystanie w produkcji naturalnych lub przyjaznych środowisku materiałów. To właśnie ten czynnik będzie stanowił dla konsumentów niezwykle istotną wartość. Jak odnieść tę prawidłowość do influencer marketingu? Nawiązanie współpracy z trendsetterami, którzy propagują ekologiczny styl życia, pozwoli marketerom skutecznie ugruntować w świadomości odbiorców ważne elementy filozofii swoich marek, które nie pozostają obojętne na globalne problemy geopolityczne i społeczne.
Instagram najważniejszą platformą
Celem działań z zakresu influencer marketingu jest zburzenie „ściany” pomiędzy producentami a konsumentami. Wiele formatów publikacji, które oferuje właśnie ta platforma (posty, relacje, relacje na żywo, rolki.) pozwoli marketerom w ciekawy sposób zaprezentować produkty swoich firm. Najważniejsze będzie zatem precyzyjne zaplanowanie danej kampanii – jasne określenie celu działań, pogłębiony research oraz wytypowanie odpowiedniego dla konkretnej akcji influencera, który cieszy się szerokim zasięgiem, dużym zaangażowaniem obserwujących oraz atrakcyjnym contentem na swoim profilu instagramowym.
Sprawdź naszego LinkedIna