Raporty
HOME & GARDEN KOMUNIKACJA MARKI TRENDY I WYZWANIA 2022
Home & Garden Komunikacja marki Trendy i wyzwania 2022 to czwarta edycją naszego branżowego raportu. Tuż przed premierą raportu, zaplanowaną na przełomie lutego i marca 2022 roku, rozpoczęła się wojna w Ukrainie. Podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu publikacji raportu w tamtym momencie. Ostatecznie nie chcieliśmy jednak całkowicie rezygnować z możliwości podzielenia się wiedzą, opiniami i przewidywaniami naszym respondentów i tak powstał kolejny raport Sfery Group.
Najważniejsze wnioski z raportu
Raport z badania „Home & Garden Komunikacja Marki Trendy i Wyzwania 2022” zawiera szereg cennych informacji dotyczących rynku oraz komunikacji marki w tej branży.
- 67% firm zwiększyło udział komunikacji w social mediach
- Spośród firm biorących udział w badaniu, 55% swoje działania komunikacyjne realizuje we współpracy z agencją, a 45% samodzielnie
- Dla prawie 50% firm, najważniejszym kanałem podczas działań z zakresu influencer marketingu będzie instagram
- Aż 60% ankietowanych uważa, że najważniejszym wyzwaniem będzie dostarczenie wartościowego contentu w natłoku informacji
- Zdjęcia produktowe i aranżacyjne są wykorzystywane przez 88% firm, które wzięły udział w badaniu
Umarł król? Nie, niech żyje video!
Od pierwszego wydania naszego raportu, który ukazał się w 2019 roku, nieustannie rośnie rola social mediów w komunikacji marek wnętrzarskich i budowlanych. W ciągu tych lat wiele się wydarzyło, a pandemia na stałe zmieniła nasze podejście do Internetu i roli komunikacji w sieci. Jednak jedno się nie zmieniło – królem mediów społecznościowych nadal pozostaje Facebook. Według respondentów wykorzystywany jest w procesie komunikacji z klientami w aż 96% firm. Zaskakującym wynikiem naszego badania jest objęcie pozycji wicelidera przez YouTube (82%), co wyraźnie wskazuje na rosnącą rolę tego medium, jak również roli contentu i reklam w formie video. Podium w naszym rankingu zamyka Instagram, na wykorzystanie którego wskazuje 78% firm działających w branży wnętrzarskiej i budowlanej.
A jak będzie wyglądał 2022 rok w social mediach? Według naszych respondentów na wysoki wzrost znaczenia z pewnością może liczyć YouTube, Instagram oraz pośrednio LinkedIn, natomiast Facebook i Pinterest powinny zachować swój dotychczasowy udział w komunikacji marek.
Dlaczego warto pobrać raport
- Raport analizuje fakty – aktywność i plany firm działających w branży wnętrzarskiej
- Podejmuje próbę zdefiniowania trendów, które będą rządzić w najbliższym roku
- Materiał zawiera zarówno dane statystyczne wynikające z przeprowadzonej ankiety, jak również komentarze i przewidywania przedstawicieli firm, projektantów, architektów oraz dziennikarzy wiodących mediów branżowych.