BLOG

Fotografia kulinarna czyli znaczenie zdjęć w komunikacji marek spożywczych

W natłoku informacji oraz nieograniczonej oferty produktów spożywczych w internecie coraz większą rolę odgrywa potrzeba wyróżnienia się na tle innych marek. Jednym z najprostszych i zarazem najbardziej skutecznych sposobów na zaznaczenie jakości i wzmocnienie charakteru marki spożywczej jest fotografia kulinarna i przepisy. Jak przygotować taki content i na co powinieneś zwrócić uwagę przy planowaniu sesji zdjęć marek spożywczych?

Fot. Sesja zdjęciowa Sfera Group dla marki Britta

Jakość zamknięta w obiektywie

Każdy produkt spożywczy ma swój określony katalog wyróżników i cech. Odwołują się one bezpośrednio do potrzeb jego odbiorców. Nawet najbardziej rozpowszechnione w naszej diecie produkty – takie jak kasza, ryż, mąką, same nie będą jednak w stanie przyciągnąć uwagi konsumenta. Potrzebuje on edukacji lub przykładu użycia. Powinien inspirować do tworzenia własnego dania i wykorzystania w nim konkretnego składnika. Wiele marek spożywczych w komunikacji stosuje gotowe zdjęcia pobrane ze stoku. Jeżeli jednak chcemy przywiązać odbiorcę do naszej marki, skojarzyć ją z dobrą jakością, przydatne jest inne podejście. Warto realizować własne zdjęć aranżacyjne. Tylko w takim przypadku mamy kontrolę nad ostatecznym efektem wizerunkowym oraz możliwość wykorzystania efektów sesji w zasadzie nieograniczonych polach eksploatacji.

Fot. Sesja zdjęciowa Sfera Group dla marki Ocelio

Dobra sesja kulinarna, czyli jaka?

Przymierzając się do realizacji kulinarnej sesji aranżacyjnej trzeba pamiętać o kilku elementach. Najważniejszymi dla jej harmonijnego przebiegu i ostatecznego efektu są określenie celu sesji i sposobu wykorzystania zdjęć. Na tej podstawie planowane są ujęcia. Scenariusz sesji zawiera nie tylko wytyczne dotyczące układu kadrów, użytych elementów aranżacji, ale także wskazuje w jaki sposób chcemy zademonstrować produkt lub gotowe danie. Podczas realizacji sesji ułatwia to fotografowi wykonanie na jednym planie kilku wariantów kadrów. Później mogą być one wykorzystane do różnych formatów komunikacji – np. postów social media, reklam w internecie, ilustracji przepisów kulinarnych itd.

Stylizacja nadaje charakter

Realizację sesji kulinarnych, których efekty będą wykorzystane na wielu nośnikach i kanałach komunikacji warto powierzyć profesjonalistom. Samodzielne przygotowanie contentu jest sensowne do dokumentowania wydarzeń i ciekawostek z życia marki w mediach społecznościowych, ale stylizacja potraw i realizacja zdjęć na własną rękę przeważnie owocuje niezamierzonymi błędami w doświetleniu kadrów, ogólnej niższej estetyce zdjęć czy niezadowalającej jakości fotograficznej, a nawet brakiem możliwości ich profesjonalnej obróbki.

Jednym z kluczowych elementów udanej sesji kulinarnej jest kreatywna i profesjonalna stylizacja potraw. Od niej zależy to czy obraz przyciągnie uwagę odbiorców i w efekcie wywoła konwersję zainteresowania w zakup naszego produktu.

Jeżeli szukasz pomysłu na kreatywną prezentację swoich produktów i potrzebujesz wykonawcy profesjonalnej sesji kulinarnej skontaktuj się z naszym konsultantem – tel. 605 248 210. Pozwól nam zarekomendować rozwiązanie adekwatne do sytuacji Twojej marki i jej portfolio. produktów. W ciągu 14 lat zrealizowaliśmy ponad 100 projektów fotograficznych dla liderów rynku spożywczego w Polsce.

Fot. Sesja zdjęciowa Sfera Group dla marki Ocelio

Jesteś zainteresowany? Skontaktuj się z nami!

Sprawdź naszego LinkedIna

Scroll to Top