Case study
Premiera medialna systemu Kobold VK7 od marki Vorwerk
Jak w sposób interesujący zakomunikować mediom i influencerom premierę produktu, posiadającego silną konkurencję w swoim segmencie? Jaki powinien być scenariusz eventu, aby w krótkim czasie zaprezentować kilkanaście wyjątkowych funkcjonalności sprzętu, opowiadając przy tym jego bogatą, sięgającą globalnie 90 lat historię? Przed takim wyzwaniem stanęliśmy w 2023 roku, podejmując się koordynacji premiery medialnej marki Kobold – rozbudowanego systemu do utrzymania czystości w domu. Produktu, który znajdziecie w portfolio naszego Klienta Vorwerk – tak, tego samego, który stoi za dobrze znanym, wielofunkcyjnym urządzeniem AGD klasy premium, czyli Thermomix i którego działania z zakresu public relations mamy przyjemność wspierać od kilkunastu (!) już lat.
Wyzwanie
Choć pierwszy produkt marki Kobold pojawił się w sprzedaży na polskim rynku już w 2019 roku, dopiero zaplanowana na początek 2023 roku premiera nowego, akumulatorowego, modułowego systemu do utrzymania czystości Kobold VK7 miała w założeniu Klienta być momentem oficjalnego zaprezentowania mediom wyjątkowych funkcjonalności produktu podczas eventu. Jako agencja stanęliśmy więc przed wyzwaniem całościowej koordynacji przygotowań do premiery medialnej, obejmującej takie elementy jak:
- opracowanie szczegółowego scenariusza,
- research i rekomendacje odpowiedniej, pasującej do założenia koncepcji wydarzenia lokalizacji eventu wraz z koordynacją kontaktu z najemcą przestrzeni,
- opracowanie listy rekomendowanych gości, stały kontakt z gośćmi, który miał zagwarantować jak najlepszą frekwencję podczas wydarzenia,
- koordynację współpracy z szefem kuchni, który miał zadbać o wysokiej jakości poczęstunek dla gości podczas wydarzenia,
- koordynację współpracy z podwykonawcami, którzy mieli zadbać o wysokiej jakości materiał zdjęciowy i video z przebiegu eventu,
- opracowanie materiałów prasowych oraz koncepcji gift boxów, które mieli otrzymać goście na zakończenie wydarzenia,
- obecność podczas wydarzenia i koordynację planowej realizacji założonego scenariusza w dniu wydarzenia
Realizacja
- Lokalizacja – ta właściwa okazała się ważnym elementem, budującym klimat całego wydarzenia. Premiera odbyła się bowiem we wnętrzach przedwojennej, nowoodrestaurtowanej kamienicy w centrum Warszawy, w którym jedno z designersko urządzonych mieszkań, na czas premiery przekształciło się w „Dom Kobold”. W części oficjalnej, na głównej scenie zaprezentowano ogólne informacje o nowości produktowej, której szczegółowe funkcjonalności goście mogi poznać spacerując po mieszkaniu. W kolejnychpokojach spotykali przedstawicieli Vorwerk, którzy prezentowali inne, wyjątkowe funkcjonalności systemu Kobold, wyróżniające produkt na tle konkurencji.
- Wystawa historii marki w formie archiwalnych zdjęć przedstawiających pierwsze modele odkurzacza Kobold i pierwszych klientów marki dodawała wydarzeniu historycznego wymiaru i przybliżała całą historię firmy Vorwerk, która równocześnie świętowała 140-lecie swojego istnienia.
- Dodatkowe atrakcje premiery stanowiło doświadczenie kulinarne w formie wykwintnego poczęstunku, składającego się z menu spójnym z tematyką wydarzenia, przygotowanego przez renomowanego warszawskiego szefa kuchni – Witka Iwańskiego z restauracji hub.praga. Menu zawierało pozycje przygotowane przy użyciu urządzenia Thermomix® TM6, co miało przypominać, że premierowy Kobold gwarantuje tę samą jakość co jego „brat” Thermomix – znany i ceniony przez miliony użytkowników.
- Kolejną, nieco zaskakującą atrakcją wydarzenia była Sesja Jogi Śmiechu, która miała zaktywizować gości wydarzenia i odzwierciedlić oficjalne hasło reklamowe marki „Smile and Shine”.
- Gift boxy – po spotkaniu uczestnicy otrzymali upominki, które miały przywołać pozytywne wspomnienia z wydarzenia.
Goście wydarzenia zaraz po jego zakończeniu otrzymali wszystkie niezbędne materiały prasowe o nowości, a także fotorelację z eventu. Przez cały tydzień po evencie podtrzymywaliśmy również kontakt z gośćmi i zbieraliśmy opinie na temat samego wydarzenia oraz poznanego produktu.
Efekty naszych działań
Premiera medialna nowego urządzenia Kobold VK7 w Polsce odniosła ogromny sukces, gromadząc podczas eventu grupę blisko 40 gości, w tym redaktorów topowych tytułów zarówno mediów wnętrzarskich, lifestylowych czy technologicznych. Wygenerowała znaczną dyskusję wokół marki i jej nowego produktu.
Goście chętnie udostępniali materiał z eventu w swoich social mediach. Bezpośrednio po evencie odnotowaliśmy 13 publikacji w internecie poświęconych systemowi Kobold VK7, o łącznym ekwiwalencie reklamowym 239 360 PLN i dotarciu szacowanym na poziomie ponad 2,5 mln osób.