Case study
Premiera medialna systemu Kobold VK7 od marki Vorwerk
Kobold, marka systemu do utrzymania czystości do domu z portfolio firmy Vorwerk, postanowiła zaprezentować swój nowy model urządzenia Kobold VK7. Celem było zorganizowanie wydarzenia, które będzie premierą medialną nowości oraz zaangażowanie kluczowych mediów z segmentu technologicznego. Event został zsynchronizowany z datą startu sprzedaży nowego produktu w Polsce. Kreatywną koncepcją wydarzenia, opracowaną wspólnie z klientem, było zaprezentowanie możliwości systemu Kobold w różnych warunkach domowych. Wydarzenie odbyło się w przestronnym i designersko urządzonym mieszkaniu w przedwojennej kamienicy w samym centrum Warszawy. Lokacja podkreślała związek produktu marki premium, z domowym charakterem jego zastosowania.

Wyzwanie
Jako agencji PR, stanęliśmy przed sporym wyzwaniem, które obejmowało kompleksową strategię komunikacyjną, zapewnienie maksymalnej obecności zaproszonych gości, a także skoordynowanie wszystkich aspektów organizacyjnych wydarzenia. Nasze działania obejmowały:
Oto nasza historia udziału w tym niezwykłym wydarzeniu i nasze kluczowe kroki, które przyczyniły się do jego sukcesu:
- Opracowanie strategii komunikacyjnej – opracowaliśmy kompleksową strategię komunikacyjną, która obejmowała m.in. identyfikację kluczowych przekazów wraz ze stworzeniem scenariusza przebiegu wydarzenia.
- Prowadzenie komunikacji z zaproszonymi gośćmi – zastosowaliśmy angażujące strategie komunikacyjne, by ściągnąć na wydarzenie jak największą ilość gości (przedstawicieli mediów oraz twórców internetowych). Obejmowała ona m.in. proces zaproszeń i przedstawienie planu eventu. Bezpośrednio po zakończeniu premiery dziennikarze otrzymali atrakcyjne materiały prasowe, na których mogli bazować tworząc relacje z eventu. Zostały im także zaproponowane testy poprzez wypożyczenie systemu.
- Koordynacja premiery – zapewniliśmy płynność procesu organizacyjnego, od logistyki po koordynację działań podczas wydarzenia.


Wydarzenie
- Prezentacja systemu Kobold VK7 – prezentacja produktu na głównej scenie i ukazanie jego poszczególnych funkcji i możliwości w oddzielnych strefach
- Wystawa historii marki: wystawa zdjęć przedstawiających historię marki dodawała wydarzeniu historycznego wymiaru i przybliżała całą historię firmy Vorwerk, która równocześnie świętowała 140-lecie swojego istnienia
- Doświadczenie kulinarne: na gości czekało wykwintne menu, które było spójne z tematyką wydarzenia. Zostało ono przygotowane przez renomowanego warszawskiego szefa kuchni – Witka Iwańskiego z restauracji hub.praga. Menu zawierało pozycje przygotowane przy użyciu urządzenia Thermomix® TM6 – również produktu z portfolio firmy Vorwerk
- Sesja Jogi Śmiechu: Aby odzwierciedlić hasło reklamowe marki „Smile and Shine”, uczestnicy wzięli udział w sesji jogi śmiechu
- Gift boxy – po spotkaniu uczestnicy otrzymali upominki, które miały przywołać pozytywne wspomnienia z wydarzenia
Efekty naszych działań
Premiera medialna nowego urządzenia Kobold VK7 w Polsce odniosła ogromny sukces. Wygenerowała znaczną dyskusję wokół marki i jej nowego produktu. Niezwykłe miejsce wydarzenia, angażujące działania oraz strategiczne działania komunikacyjne zapewniły uwagę kluczowych liderów opinii, dziennikarzy i twórców internetowych.
Bezpośrednio po evencie odnotowaliśmy 13 publikacji w internecie poświęconych Kobold VK7 oraz o łącznym ekwiwalencie reklamowym 239 360 PLN, dotarcie do odbiorców wyniosło ponad 2,5 mln osób.
