Case study
Bezglutenowe menu bez wyrzeczeń - komunikacji marki Ocelio na rynku
Alergie pokarmowe to coraz większy problem społeczeństwa. Wraz ze zwiększaniem się naszej świadomości, coraz więcej osób decyduje się na dietę bez pewnych alergenów. Tak powstało Ocelio – najmłodsza marka naszego wieloletniego klienta – firmy Sawex Foods. Marka powstała z myślą o osobach uczulonych na gluten, chorujących na celiakię lub tych, które świadomie zrezygnowały ze spożywania tego alergenu. Naszym zadaniem było zaprojektowanie szerokiej komunikacji, zarówno do mediów branżowych, jak i konsumenckich oraz prowadzenie komunikacji w social mediach oraz na stronie internetowej klienta.
Wyzwanie
Wprowadzenie na rynek zupełnie nowej marki to wyzwanie samo w sobie. Zzaprojektowanie spójnej komunikacji pozwoliło dotrzeć do określonej grupy docelowej oraz zauważyć markę przez rynek, m.in. ogólnopolskie sieci sklepów, sklepy internetowe, hurtownie. W tym celu klient zlecił nam przygotowanie dokumentu, który określa, co chcemy mówić, do kogo chcemy mówić i jakimi narzędziami się posłużymy.
Wyzwania, które staneły przed nami podczas przygotowania strategii i komunikacji marki na rynku to:
- Poznanie i zrozumienie grupy docelowej: Wprowadzenie na rynek nowej marki bezglutenowych produktów wymaga gruntownej analizy i zrozumienia grupy docelowej, czyli osób z nietolerancją glutenu lub celiakią. Należy zbadać ich preferencje, potrzeby, oczekiwania i style życia, aby dostosować komunikację marki do ich wymagań.
- Kreowanie świadomości marki: Istnieje wiele marek i produktów. Wprowadzając nową markę, konieczne jest wypracowanie strategii, która pozwoli wyróżnić się spośród konkurencji i zbudować świadomość marki wśród klientów. Kampanie reklamowe, działania w mediach społecznościowych, współpraca z influencerami i udział w wydarzeniach branżowych mogą pomóc w budowaniu świadomości marki.
- Budowanie zaufania i reputacji: Wprowadzając nową markę bezglutenowych produktów, istotne jest budowanie zaufania i reputacji marki. Klienci muszą mieć pewność, że produkty są bezpieczne, spełniają normy bezglutenowości i są wysokiej jakości. Certyfikaty bezglutenowości, rekomendacje lekarzy lub dietetyków oraz pozytywne opinie klientów mogą pomóc w budowaniu zaufania.
Rozwiązanie
- Media Relations – szeroka komunikacji z mediami konsumenckimi i branży spożywczej – dotarcie do głównych grup docelowych
- Influencer marketing – odpowiadaliśmy za research i negocjacie z influencerami, których zadaniem było przygotowanie przepisów i poinformowanie swoich obserwujących o nowości na rynku
- Zaprojektowanie komunikacji w social mediach – przygotowaliśmy spójną i estetyczną komunikację na Facebooka i Instagram – głównymi założeniami była edukacja i możliwość przygotowania menu na cały dzień
- Sesje zdjęciowe i przepisy kulinarne – każdego miesiąca odpowiadaliśmy za przygotowanie przepisu wraz z profesjonalną sesją zdjęciową, która w atrakcyjny sposób ukazywała produkty marki
Efekty naszych działań
- Zbudowanie świadomości marki: poprzez stałą komunikację w różnych kanałach dotarliśmy do głównych grup docelowych marki. Pozwoliło to na kontrolowany wzrost znajomości marki Ocelio
- Zaangażowanie i lojalność klientów: Komunikacja w social mediach i na blogu daje możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami i obserwatorami. Poprzez interakcję, odpowiadanie na komentarze i pytania oraz udostępnianie ciekawych treści można budować zaangażowanie klientów i zyskać ich lojalność wobec marki.
- Stworzenie bazy przepisów: comiesięczne przygotowanie przepisów wraz z sesjami zdjęciowymi zaowocowało zbudowaniem dużej bazy wartościowego contentu, który klient może stale wykorzystywać w swoich działaniach marketingowych
- Spójna komunikacja: copywriting opracowany na potrzeby nowego sklepu internetowego oraz na bloga pozwolił zbudować określony wizerunek bezglutenowej i bezpiecznej marki produktów.